GEO 5 – pripravila som si pre vás zaujímavú úlohu. Pamätáte si ešte výstavu 3D projektov typov krajín, ktoré robili starší žiaci? Dúfam, že áno, lebo presne to isté budete robiť aj vy. Vyberte si ľubovoľný typ krajiny a všetko, čo o ňom viete, spracujte do podoby 3D modelu (ako to tam vyzerá, rastliny, živočíchy, voda, pôda). Môžete použiť kartónové škatule, hlinu, piesok,kamene, rastliny, vodu, farby, plastelínu, figúrky zvierat....fantázii sa medze nekladú :) Na inšpiráciu posielam aj fotky z výstavy. Na túto úlohu máte čas do 31.5. Váš 3D model krajiny odfoťte a fotku mi pošlite na mail alebo Messenger.files/5_modely.pdf

 

BIO 5 – dňa 20.5. sme slávili Svetový deň včiel. Včely sú pre nás veľmi dôležité. Keby ich nebolo, nemáme med, ovocie, zeleninu, kvety, kozmetiku a veľa iných vecí. Žiaľ, včiel na svete ubúda :( A kto za to môže? My, ľudia. Aby ste sa dozvedeli niečo nové o včielkach, vybrala som vám o nich 3 dokumenty. Vy si jeden z nich vyberte, pozrite a desiatimi vetami opíšte, čo ste sa dozvedeli. Prípadne môžete nájsť iný dokument týkajúci sa včiel. Vety napíšte do zošita, odfoťte a pošlite najneskôr 22.5. 20:00 hod.

https://www.youtube.com/watch?v=BG7uj0CgEts

https://www.youtube.com/watch?v=DyJIMsHIK1Y&list=PLb2GRrnnwlFBUYZKcstgtu_ST72PXEBDk&index=5

https://www.youtube.com/watch?v=Z5wm2Me4w-Q

 

BIO 6 – dňa 20.5. sme slávili Svetový deň včiel. Včely sú pre nás veľmi dôležité. Keby ich nebolo, nemáme med, ovocie, zeleninu, kvety, kozmetiku... už sme sa to učili :) Žiaľ, včiel na svete ubúda, a kto za to môže? Jasné, ľudia. Aby sme si pripomenuli dôležitosť včiel, spracujete o nich projekt. Projekt spravte na papier veľkosti A3 (môžete zlepiť dve A4), odfotíte ho tak, aby som mohla prečítať text a fotku mi pošlete najneskôr 31.5. Projekt bude obsahovať veľký farebný nadpis (názov je na vás), aspoň tri rukou kreslené obrázky a minimálne 20 viet. Prečítajte si viaceré internetové stránky alebo pozrite videá o včelách a spíšte, čo vás najviac zaujalo- ako včely žijú, kto tvorí včelie spoločenstvo, ako majú rozdelené úlohy, ich význam, ohrozenie, projekt mestské včely, povinnosti včelára, ako sa vyrába med... Teším sa na vaše projekty :)

 

CHEM 7 – poslala som vám niekoľko pokusov. Vyberte si jeden, prípadne si nájdite vlastný a pokus zrealizujte. Vašu prácu mi odfoťte alebo natočte a pošlite do 25.5. Ak budete skúšať vlastný pokus, nesmie tam byť žiadna pyrotechnika, hry s ohňom, jedovaté látky a  podobné nebezpečné veci. Ide predsa o vašu bezpečnosť, chlapci!

 

CHEM 8 – poslala som vám pokus na určovanie pH. Vašou úlohou bude tento pokus zrealizovať, výsledok odfotiť a poslať mi ho najneskôr 25.5. Zvoľte si šesť ľubovoľných látok. Na základe farby ich potom rozdeľte na kyslé, neutrálne a zásadité.